Όλο και περισσότεροι πολίτες διεκπεραιώνουν τις αιτήσεις και τα αιτήματά τους ηλεκτρονικά στον Δήμο Κηφισιάς

24Απρ

Όλο και περισσότεροι πολίτες διεκπεραιώνουν τις αιτήσεις και τα αιτήματά τους ηλεκτρονικά στον Δήμο Κηφισιάς

Η πανδημία και τα απαραίτητα μέτρα αντιμετώπισής της οδήγησαν τους πολίτες να εμπιστευτούν τις ψηφιακές εφαρμογές του Δήμου Κηφισιάς, προκειμένου να εξυπηρετηθούν χωρίς τη φυσική τους παρουσία από τις Υπηρεσίες του Δήμου.

Οι κατευθυντήριες γραμμές του Δημάρχου Κηφισιάς Γιώργου Θωμάκου προς τον Αντιδήμαρχο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Ευάγγελο Αυλήτη και τις αρμόδιες υπηρεσίες είναι η απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών με ψηφιακές εφαρμογές, με τις οποίες αιτήματα και αιτήσεις μπορούν να επιλύονται χωρίς οι πολίτες να πρέπει να μεταβούν στον Δήμο, αλλά να ρυθμίζονται από το σπίτι τους ή από την επιχείρησή τους.

Στον Δήμο Κηφισιάς λειτουργούσαν πριν από το covid-19 οι εξής ηλεκτρονικές πλατφόρμες:

Σύστημα υποβολής αιτήσεωνhttps://www.kifissia.gr/sadk/

Σύστημα εξυπηρέτησης αιτημάτων καθημερινότητας   http://www.kifissia.gr/kif/gdimoti/

Σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων περισυλλογής κηπαίων  με ραντεβού  https://kipaia.kifissia.gr/

Επιπλέον, ο Δήμος Κηφισιάς δημιούργησε ιστότοπο για την εγγραφή των ενδιαφερομένων https://menoumespiti.kifissia.gr/ με τον οποίο μπορούν οι πολίτες να ζητήσουν βοήθεια στο σπίτι από τις κοινωνικές υπηρεσίες.

Οι ψηφιακές εφαρμογές εμπλουτίζονται καθημερινά με νέες αιτήσεις που καλύπτουν αρμοδιότητες του Δήμου μας.

Δεκάδες υπηρεσίες που μέχρι τώρα απαιτούσαν τη φυσική παρουσία των πολιτών στις υπηρεσίες του Δήμου μας γίνονται ηλεκτρονικά κι επιλέχθηκαν τις ημέρες περιορισμού των μετακινήσεων, λόγω covid-19. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι από τις 16/3/2020 έως σήμερα έχουν κατατεθεί ηλεκτρονικά:

-255 αιτήσεις πολιτών, στο σύστημα υποβολής αιτήσεων. Οι αιτήσεις αφορούν κυρίως στις Υπηρεσίες Δόμησης και Οικονομικών.

-154 αιτήματα υποβλήθηκαν στο σύστημα εξυπηρέτησης αιτημάτων καθημερινότητας. Τα αιτήματα αφορούν κυρίως τις Υπηρεσίες Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού.

-346 αιτήματα διεκπεραιώνονται από το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής περισυλλογής κηπαίων με ραντεβού.

Ο Αντιδήμαρχος  Προσωπικού – Οικονομικών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Ευάγγελος Αυλήτης επισημαίνει:

«Πολλές συναλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά  στον Δήμο Κηφισιάς  και αιτήματα καθημερινότητας ρυθμίζονται εξ αποστάσεως. Από αιτήσεις και δηλώσεις μέχρι πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που αποστέλλονται ηλεκτρονικά στους πολίτες. Λόγω covid-19 προσθέσαμε και νέες ψηφιακές εφαρμογές. Όπως η δήλωση για τα αδήλωτα τετραγωνικά των ακινήτων που αφορά σε εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, αλλά και οι αιτήσεις απαλλαγής από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού για συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων. Ευχαριστώ τη Διεύθυνση Προγραμματισμού, Μηχανοργάνωσης, Οργάνωσης και Πληροφορικής που εργάζεται συνεχώς για τη  βελτίωση των ψηφιακών μας εφαρμογών».

Επισημαίνουμε πως η ηλεκτρονική διαδικασία αιτήσεων είναι πολύ απλή, αφού οι ενδιαφερόμενοι σκανάρουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συνδέονται (με κωδικούς taxisnet) στην ειδική πλατφόρμα του portal του Δήμου Κηφισιάς και τα αποστέλλουν στην αρμόδια υπηρεσία. Η ηλεκτρονική διαδικασία αιτημάτων είναι ακόμα πιο απλή καθώς το αποστέλλουν με μια απλή εγγραφή στο σύστημα.